Rabu, 29 April 2009

Awasi Pemakanan Kita

Ni aku ada dapat email so nak berkongsila dengan semua. Sebenarnya ape yang kita suka makan tu boleh mengundang bahaya kepada badan kita ni..

BAHAYA MAKAN KEPAK AYAM..


Elakkan daripada selalu makan bahagian kepak ayam ni, terutamanya kaum perempuan; ni kisah benar ..! Ada kes wanita yang mengalami ketumbuhan atau sist dalam rahim dan dia pergi mendapatkan rawatan dengan cara melakukan pembedahan untuk membuang sist tersebut. Dalam sist tu mengandungi darah yang berwarna coklat. Dia fikir dia telah sembuh selepas pembedahan itu tetapi dia silap.

Benda tu kembali ada semula selepas beberapa bulan. Kerana tertekan dia mendapatkan konsultan dengan pakar ginekologi. Semasa mendapatkan rawatan, doktor pakar tersebut bertanyakan soalan adakah dia ni selalu makan kepak ayam? Dan dia mengakui memang selalu makan kepak ayam dan doktor dapat sahkan penyakit tersebut disebabkan oleh tabiat pemakanan wanita ini.

Jadi kita boleh lihat zaman serba moden sekarang, anak2 ayam ni disuntik dengan steroid untuk mempercepatkan tumbesaran. Ayam2 ni biasanya disuntik steroid pada bahagian kepak. Jadi bahagian kepak ni mempunyai ketumpatanatau kandungan steroid yg lebih tinggi berbanding dengan bahagian lain. Steroid ni juga memberikan kesan kadar pertumbuhan dan pembesaran yang cepat. Ia semakin berbahaya jika terdapat tindakbalas dengan hormon wanita yang boleh menyebabkan wanita cenderung mengalami pertumbuhan sist dalam bahagian peranakan.

Oleh itu, adalah dinasihatkan kepada wanita2 di luar sana supaya berhati2 dalam amalan pemakanan kita dan kalo boleh elakkan daripada makan chicken wings ni...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Blog Widget by LinkWithin